Iskolánkban diákönkormányzat működik a tanulók és a tanulóközösségek érdekeinek képviseletére. Tanévenként diákközgyűlést hívunk össze a tanulók tanórán kívüli, szabadidős tevékenységének segítésére. A diákönkormányzati képviselőket az osztályok delegálják.
Működése hosszú távon megalapozhatja a tanulóink jó értelemben vett közösségbe tartozásának igényét, hovatartozásuk szándékát.
A Diákönkormányzat a törvényi előírások szerint működik. A DÖK munkáját egy pedagógus segíti, Begidsán Melinda tanítónő. A diákönkormányzat havonta egyszer megbeszélést tart. (DÖK – gyűlés).
A tanulói öntevékenység a DÖK segítő pedagógus irányítása alatt több területen tapasztalható (rendezvények, szabadidős programok, DÖK napok). A Diákönkormányzat működése meghatározó az iskola életében.
Iskolánk fontosnak tartja és támogatja az autonóm, együttműködni képes diákszervezetet. A hasznos programok kínálása, értelmes tevékenységek kialakítása az iskolának is érdeke, ha az harmonizál a pedagógiai program egészével. A diákok megtanulhatják, elsajátíthatják a demokratikus döntési, véleményezési mechanizmusokat, az együttélés és együtt gondolkodás játékszabályait.
A diákönkormányzat az iskola diákjainak érdekvédelmi és jogérvényesítő szervezete. A diákönkormányzat véleményt nyilváníthat, javaslattal élhet a nevelési-oktatási intézmény működésével és a tanulókkal kapcsolatos valamennyi kérdésben. A diákönkormányzat saját szervezeti és működési szabályzata szerint működik. Jogait a hatályos jogszabályok, joggyakorlásának módját saját szervezeti szabályzata tartalmazza. A működéséhez szükséges feltételeket az intézmény vezetője biztosítja a szervezet számára.
A diákönkormányzat szervezeti és működési szabályzatát a diákönkormányzat készíti el és a nevelőtestület hagyja jóvá. Az iskolai diákönkormányzat élén, annak szervezeti és működési szabályzatában meghatározottak szerint választott diákönkormányzati-vezető/elnök, illetve az iskolai diákbizottság áll.
A diákönkormányzat tevékenységét a diákmozgalmat segítő tanár támogatja és fogja össze, akit ezzel a feladattal – a diákközösség javaslatára – az intézményvezető bíz meg határozott, legföljebb ötéves időtartamra.
20/2012 EMMI rendelet 4.§ (2) c) pontja alapján a diákönkormányzat, a diákképviselők, valamint az iskolai vezetők közötti kapcsolattartás formája és rendje: a diákönkormányzat pedagógus vezetője tagja a kibővített vezetőségnek, részt vesz a kibővített iskolavezetőségi megbeszéléseken, ahol a diákönkormányzat tevékenységéről beszámol, és a szervezet felé közvetíti a diákokat közvetlenül érintő kérdéseket. A működéséhez szükséges feltételeket (helyiségek, berendezések használata) az iskola biztosítja.
Az iskola helyiségeit, épületét – a nevelőtestület vagy a vezetőség döntése alapján – térítésmentesen használhatja a törvényesen bejegyzett gyermekszervezet helyi csoportja:
a diákönkormányzat.
Begidsán Melinda, DÖK segítő pedagógus








